نگاهی به رکوردهایی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شکسته شد

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شاهد شکسته شدن تعدادی از رکوردهای تاریخ این مسابقات بودیم. در بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی که با قهرمانی فرانسه به پایان رسید، مثل اکثر دوره‌های این مسابقات شاهد شکسته شدن رکوردهایی بودیم که در زیر نگاهی به آن‌ها انداختیم:

مسن‌ترین بازیکنی که موفق به هت تریک شده

تیم‌های اسپانیا و پرتغال در روز دوم مسابقات یکی از جذاب ترین بازی‌های این دور جام جهانی را رقم زدند. تیم پرتغال به لطف هت تریک کریستیانو رونالدو موفق شد به تساوی ۳-۳ مقابل اسپانیا دست یابد. رونالدو با این هت تریک در سن ۳۳ سالگی به مسن‌ترین بازیکنی که در تاریخ جام جهانی موفق به انجام هت تریک شده تبدیل شد.

کوچکترین کشور تاریخ جام جهانی

افراد بسیاری از اینکه کشور کرواسی با جمعیتی کمتر از ۵ میلیون نفر توانست به فینال جام جهانی راه یابد شگفت زده شدند اما نباید از یاد ببریم که کشور ایسلند با جمعیت تنها ۳۳۰ هزار نفری خود به کوچکترین کشوری که تا به حال در رقابت‌ها جام جهانی حضور داشته تبدیل شد. به عبارت دیگر تمام جمعیت این کشور در ورزشگاه‌های میزبان مسابقات جا می شدند و تازه ۲۵۰ هزار صندلی هم خالی باقی می‌ماند.

بیشترین گل به خودی تاریخ

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رکورد تعداد گل به خودی‌های به ثمر رسیده در یک دوره جام جهانی هم شکسته شد. از بین ۱۶۹ گلی که در این دوره رقابت ها بثمر رسید، ۱۲ گل به خودی ثبت شد که در تاریخ جام جهانی بی سابقه بوده است. ماریو مانژوکیچ که در دیدار فینال به اشتباه دروازه کرواسی را باز کرد به نخستین بازیکنی تبدیل شد که در دیدار فینال جام جهانی به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرده است.

مسن‌ترین بازیکن تاریخ

عصام الحضری، دروازه‌بان ۴۵ ساله تیم ملی مصر که در جریان بازی این تیم مقابل عربستان سعودی به میدان رفت، توانست رکورد مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام جهانی را بشکند. مصر در این بازی شکست خورد اما الحضری موفق شد پنالتی بازیکن حریف را مهار کند.

مسن‌ترین گلزن در نخستین بازی

تیم پاناما بدون کسب امتیاز و تفاضل گل منفی ۹ با رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ خداحافظی کرد اما فلیپه بالوی ۳۷ ساله با گلزنی در جریان بازی مقابل انگلیس به مسن ترین بازیکنی تبدیل شد که توانسته در نخستین بازی خودش در جام جهانی گلزنی کند.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ